trip to zoo!


hari tu time nak hantar balik basyirah ke melaka, aku plan just nak pakai simple,sesimple yang mungkin.Aku sarungkan tudung sarung,baju tshirt hitam lengan panjang dengan seluar palazo aku.Tetiba mazreel tanya aku..

"asal u pakai macam ni? pergi lah siap,i na bawa pergi zoo"..

aku tercengang .ta percaya . sebab dah banyak kali aku request nak pergi zoo,dah  banyak kali jugak asyik plan kene cancel sebab cuaca,and ade sekali tu sebab kiteorang tiga orang tak sihat.Banyak betul dugaan,walhal nak ke zoo je.Huhu..

since ada anak ni,mall tu dah letak tepi,aku just nak buat something yang best untuk basyirah,my priority of course lah tempat tempat macam gini..huhu..

...terus aku siap kencang sekali dengan basyirah....




tada! safely arrived at 12.30noon.
time ni cuaca sangat baik plus cantik.Redup redup suram macam tu.
last aku pergi zoo melaka dengan mak abah time kecik dulu,12 tahun yang lepas.

Lama sangat,so this time,dapat bawak basyirah,quite excited !
(even basyirah tak faham apa apa time aku cakap nak bawak basyirah pergi zoo .LOL.)

even aku tiap weekend balik melaka,terasa tak ada masa langsung nak singgah ke tempat yang best kat melaka ni.huhu


Dengan baju jeans yang nipis dipakai kan .Semoga basyirah tak cepat panas and selesa dengan keadaan zoo kat sini.Aku takut sangat zoo ni penuh.
Alhamdulilah time aku pergi,memang tak ramai.


even basyirah boleh berjalan tapi mazreel still susah nak biarkan basyirah berjalan sendiri.
alasan dia,nanti basyirah penat .Kita dewasa  ni jalan pon lenguh,apatah lagi dia..

huhu.Sesunguhnya aku pon ada perasaan yang sama macam suami aku.



haiwan pertama sebaik aku sampai ke zoo.
TAK,yang aku tak faham asal ada sekor je seladang kat situ.Apa motif dia sekor dalam kalangan badak air tu..

sedih jugak sebab badak dua ekor ni tidur,even dah diacah pon still tak bangun.

first impression basyirah,of course BLURR.=)


time ni aku dah excited sikit tengok binatang ni ( sory lupa dah  nama binatang  ni)
 basyirah pon dah tunjuk minat dengan binatang dekat zoo ni..kejap kejap dia keluarkan bunyikkkk ..konon faham la tu...


dari segi hygiene,totally out.Macam tak terjaga,serius..bersepah sepah sampah,ada setengah binatang tu macam ada kudis.See...basyirah pon dah tutup hidung time ni,tapi mazreel pulak yang tak nak berganjak.

GENG ke tu mazreel?


time ni ,kasut basyirah entah kemana.Aku dah agak,tak boleh percaya mazreel ni haha.Kejap je kasut dah ditanggal.Sebab tu aku tak boleh biar kan basyirah lepak dengan papa dia,nanti ada je dia nak buat lain dari lain huhu...


ni je gambar terbaik kami bertiga.MY god...serius sangat best,tapi tu lah,suasana lembap,lepas hujan kot.Lecak sana sini,agak tak selesa.Tapi at least basyirah dah kenal haiwan tu sikit sikit okaylah..okay tipu.=p


im so done maa..paa...totally tired....please dont disturb me maaa...



No comments:

 
BY AQISH BASIR