be strong my baby

last week ,hari khamis kalau tak silap,normally time cam ni hati aku dah start happy,you guys pon da tahu kot.Entah kenapa time tu hati aku macam tak sedap,macam something bad je tapi tak tahu ape benda.Tapi aku banyak ingat basyirah,dont know why..she's the first thing that pop up on my mind before my husband hehe....and sebelum nak kerja terus call mak abah tanya pasal basyirah..

mak cakap basyirah tak sihat,tapi syukur no fever just bad cough.Tapi still risau,kenapa dengan anak aku ni? kenapa dia tetiba batuk? start dari situ lah aku investigate mak abah pasal pemakanan basyirah,just nak tau ,lagi lagi now macam season untuk budak budak tak sihat,dengan cuaca lagi.
Nak pergi kerja pon macam tak ada mood,macam nak balik je petang tu..but i can't.=(

Jumaat tu aku sampai rumah dalam pukul 8 lebih macam tu,masa tu basyirah aktif lagi.Still gelak gelak ,aku makan ,dia pon makan..at least dia ta lost dia punya selera ,dah baik sangat.Malam tu,time aku nak dodoi untuk dia tidur...haaa sebelum tu kan,basyirah dah besar ni kalau nak tidor mesti nak bedtime story,and aku selalu cerita pasal gajah dengan harimau..even di macam tak berapa faham, but she looks too excited konon konon macam faham lah tu...sambung balik...lepas dodoi,memang basyirah terus tidor..alhamdulilah..tak putus putus aku syukur.

sampai lah malam tu ,dalam pukul 12,dia tiba tiba batuk.Bunyi batuk pon macam penuh kahak,terus aku ajak mazreel ke hospital yang terdekat..bila doktor periksa,again syukur..she's fine.Lung clear,no fever,SPO pon okay.Paling lega bila doktor cakap yang ni semua just viral fever.Sampai tak perlu neb pon untuk cair kan kahak..(Sebab aku dah mindset nak mintak neb sebab basyirah punya kahak macam teruk je bunyik..)


so conclusion nya,last week memang tak best! dugaan untuk aku.Kesian basyirah.Tak sampai hati aku nak tengok dia batuk batuk macam tu,tapi now she's getting better.Aku dengan mazreel pon sekarang tak berapa sihat,sama lah dengan basyirah batuk batuk,tekak kering..Sampai aku fikir yang aku and husband penyebab virus ni,huhu..

sampai hari ahad nak hantar basyirah dekat rumah mak pon,aku macam tak sampai hati,lagi lagi dia suka tertidur atas dada aku dalam kereta..

sian anak  mama...sampai mama tak tahu nak buat ape dah sayang..mama sampai tanya kamu..

"apa lagi mama papa tak buat sayang? cepat baik.."..

betul lah mak cakap,kita sakit tak ape,tapi kalau anak sakit,nak makan pon kau tak lalu..be strong my little angel.mama sayang kamu.


nasib basyirah ada member macam caca dia ni,duk lah haa melayan.And aku rasa nanti basyirah maybe bila dah besar,rapat sikit dengan caca dia ni,tak tau kenapa,aku tengok basyirah ni selesa dengan mazha,adik ipar aku ni..maybe sebab muka maza sejibik macam mazreel...tapi mazreel lagi hensem lah..haha....=)





No comments:

 
BY AQISH BASIR