apa itu HONEYMOON?? #THROWBACK

hold dulu cerita pasai kawin semua.laa ni nak update pasal honeymoon aritu..sebelum kawin lagi si mazreel selalu tanye

"u honeymoon nak g mane?''

dia ni selalu cari bende yang boleh aku happy ,maksud aku bila mesej je ade je bende dia na buat aku berangan dulu la ape la.Ye la dulu time aku student dok bercinta dgn dia ni just thru wassap and facebook...boleh dikata kan tiap tiap malam lepas aku prep study je mesti dia call or mesej,andddd waktu malam la waktu paling sesuai untuk aku dgn dia nak berkomunikasiiii secara berkesan...hamboiii;)

bila dia sibuk tanye soklan pasal bulan madu bagai ..aku pon ape lagi,eksited dia bagaiii dah lulus exam final masa tu..heeee aku pon cepat cepat reply:

''hmmmmm...ala tak kesah la kat mana-mana,dalam malaysia pon boleh,lagi pon tak membazir sangat kan...i okay je,asal ade u"

nampak tak,dalam ayat aku reply tu ade jugak demand...dia pon laju je balas

''mmg la dalam malaysia ade ke i cakap nak bawak u satu dunia pusing?.."

perghhh time ni memang aku rasa macammmm harammmmm je...mazreel ni satu je perangai dia,suka bagi harapan meninggi last last takkkkkk jadikk...(walhal aku yang perasaannn lebey)

sejak dari tu aku dah senyap ,tak nak dah cakap pasal honeymoon...tapi sebulan na kawin,dia sibuk tanya lagi..

"antara thailand ,or indonesia..mana satu?"

aku pon pilihhhhhh ''BALI!!"



alhamdulilah ,finally dia bawak jugak aku pergi bali...kenapa aku pilih bali? sebab aku tengok ramai nau honeymoon kat sini.aku pon nak merasa....dengan harapan yang bersinar -sinar terbangggggg lah aku and husband ke bali indonesia......time tu malam kedua lepas kawin..terus shoot ke indonesia....



sebenarnye,malam nak pergi tu mazreel baru lah terkial kial nak pergi airport sebab tiket flight semua dia print...so dia pon pergi dalam pukul 10 malam ke airport,time tu aku dah macam 50-50 je sebab rasa macam ade tak kene,kot tiket flight terlepas ke...ye lah kekadang keliru waktu sebelum and selepassss....tetibe mazreel call dalam kul 11 lebih...

''sayang,siap kan beg kul 12 kita shoot pergi airport'...

aku dah macammm...

''haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa???dengan ape barang tak susun lagi...tapi takpe...yeayyyyyy dapat pegi bali=)'

dandan aku ambik barang aku yang perlu,aku pon tak nak bawak barang banyak,yang penting aku happy kat sana...mazreel pon dah bagi warning...''u jangan bawak baju macam nak tinggal sana tau''



time ni kat airport...beriye lahhh dia ni cakap flight pukul 1 lebih..bila sampai je,ajak dok lepak minum coffee bagai..perghhhh menyirap jugak...last last flight dalam pukul 230 pagi macam tu la kan....bila aku jenguk kat lua tingkap....senyum lebauuu aku..sebab dah nampak flight depan mata...legaa...fuhhhhhhh



sampai je hotelllllll...hamboi...atas katil siap itik bagai..terharu jugak lah kan...actually,lepas sampai airport sana..ada tour guide yang ambek kiteorang....dia lah yang bawak kiteorang pusing bali,tapi pasal diaaaa next entry lah aku cerita..macam semak je nak cerita kat sini...sebab tengah fefeling lagi kan...



kek ni pon tersedia...aku macam was was nak makan...ye lah..tempat orang kan....lepas je mandi,aku nak merasaaa jugak lah kek ni...bila dok cariii dalam peti ais semua...aku macam pelik..mannna hilangnye?

''syng,nampak x kek yang i cakap jangan makan tu?''

cepat cepat mazreel balas....
''laaaa u
kata jangan makan nnt ape lah kan..i makan lah syng,sedap..rugi uu''

erghhhhhh tade rezki la tu .;(


sebenarnye ,sempat selfie lagi...aku memang pantang nampak cermin sebesar alam depan aku...ohhh ye,ramai tanye..kenapa ko pakai gelang sarat tu?!

hmmm...untuk pegetahuan,ni adat ...pengantin kene pakai gelang *aku lupe nama gelang ni orang  panggil ape* ...kene pakai sebulan ke berapa lama pon aku tak ingat......aku okay je,lagipon nampak macam lain sikit...heeee...and bukan aku je tau pakai...

ramai yang pakai jugak tapiiiii semua pengantin india lah kan...lol...



hacked!

masa ni mazreel dah penat sangat.....tunggu pak supir tu lagi.....huhu....okay lah...next next entry baru aku sambung balik..aku pergi jalan mana je.

No comments:

 
BY AQISH BASIR