sebab sabtu hari yang istimewa =)

tiba tiba aku teringat kat anak aku,actually bukan tetiba sangat pon,sebab tiap saat jugak aku ingat basyirah.Mak mana tak ingat anak wei.Hari tu kan aku balik melaka ambil basyirah dari rumah mak abah,..even selalu jugak aku jumpa tiap minggu,tapi aku rasa lain..lain dia macam sikit . Maksud aku,kekadang aku tengok anak aku ni membesar dengan cepat,kejap aku tengok muka dia macam aku ,sometimes aku tengok muka dia macam mazreel.Ah lantak ,janji basyirah membesar dengan baik.Cukup sangat.




normally,bila jumaat aku akan sampai mantin dalam pukul 800 or 830 malam tu pon depends dekat traffic jam, and depends kalau jumaat tu aku keje ke tak,kekadang aku off pm je sebab nak elak jammed..Sebab selalu sangat jem dekat susur keluar subang tu nak ke shah alam lepastu jem sampai ke klia..pergh benci gila.Kaki boleh cramp wei kalau asyik main pedal minyak.Serius kekadang macam tak sanggup.

sebab weekend aku macam terhad lah kan,nak spend time dengan anak tu macam time hari sabtu tu je satu satu hari aku nak spend 24/7 dengan basyirah..kalau kira hari ahad tu ,dah half day..sebab setiap pagi ahad dalam pukul 10 pagi aku dah kene gerak hantar balik melaka..(dah sedia dah nak menangis dah..samaada aku yang nangis dulu or basyirah menangis dulu...) huhu...



Sebab tu lah,aku nak minta maaf sangat,kekadang ada function wedding member aku,tak dapat sangat nak pergi..nak lepak dengan member pon tak sempat..sebab semua masa aku limit..Sabtu tu hari yang aku nak spend sepenuh nya dengan suami and anak..

stay rumah all day along,rasa macam cukup bahagia.Kekadang malas nak keluar berjalan,kalau keluar pon just nak makan makan dengan family..Sebab tu lah,aku susah nak keluar dengan member lain .Bukan tak nak.Hope faham lah.

now ,aku just pikir anak and suami.Macam tak ada benda lain dah aku nak pikir.Asal weekend je,aku pikir pasal nak bawak basyirah main buaian petang petang sambil tengok suami main bola kat padang..bahagia sangat kalau aku rasa hari hari macam hari sabtu.


harta dunia yang tak ternilai.Aku harap basyirah tak ikut perangai tak baik aku and mazreel,manusia tak semua sempurna,tiap hari mesti ada salah..aku harap anak aku ikut semua bende baik dari aku and mazreel sebagai ibu bapa and orang sekekling...kene positif . jangan nak jiwa sentap sangat nak



favourite part aku,bila basyirah dah tertido atas dada aku..huhu rasa macam dia tau aku ni mak dia,(eh eh mende aku cakap ni)....oh ye,sekarang basyirah dah pandai buat bende yang aku tak aspect langsung..salah satunya...

"achiwa,amin mama nak..."

*terus basyirah salam and cium*

"achiwa,sayang papa sayang papa..."

*terus dia sandarkan kepala dia dekat pipi papa dia* 

"achiwa ,nak mamam ke?"

*terus dia sebut mamammamamammamamamam sampai dapat makanan LOL *


okay,semua gambar diatas semua gambar throwback ahad semalam...saja aku upload nak bagi korang nampak,basyirah dah besar! huhu...alhamdulilah,banyak benda dia belajar...cuma jalan dia belum lepas lagi maybe sebab dia punya gigi tumbuh dulu sebab orang tua cakap...kalau gigi keluar dulu,lambat jalan nya....

and aku rasa benda mitos tu betul.aku harap betul..pls cakap betul..haha..okay bye!


No comments:

 
BY AQISH BASIR