BENGANG

Bengang.hari ni hari yang sangat buat aku bengang.Aku tak tau kenapa tahap bengang aku dah sampai limit pagi tadi.

tadi ada sorang patient katanya "regular customer",kalau korang tak tau apa maksud dia,meh lah aku explain,someone yang dah biasa datang hospital dengan pelbagai sakit (kononya),lepas tu suka hati nak request bilik mana ,lepastu nak jumpa doktor yang dia kenal je...sifat sifat patient ni satu je,dia akan masuk semua tempat and akan tegur tegur semua staff,bila sampai time dia,terus nak potong que..ish bengang je.

aku rasa macam sedih dengan sifat sesetengah manusia macam ni,tak urgent,tak sakit mana,tapi datang hospital dengan potong que nombor pastu time bagi TCA tak datang,bila dah defaulter baru lah datang.Tak kesian dengan orang ramai kat lua duk tunggu nak jumpa doktor..take turn lah wei...tu makcik makcik pakcik pakcik baya mak ayah awak tu boleh je tunggu..kekadang aku rasa staff hospital yang "ramah" tak tentu pasal pon kene ada limit...ta best lah kalau kau kenal dia,mentang mentang dia baik dengan kau...kau terus bagi dia masuk jumpa doktor...tanpa pedulikan procedure...tapi lantak lah.

menyirap je...

pastu tadi aku pergi mcd,alang alang lepas balik beli barang dapur,sebab konon konon esok nak buat tortilla chicken wrap,haa terus singgah lahkan...sambung balik..

aku order dengan jelas dan clear (sebab member yang ikut aku pon dengar apa aku order)

"saya nak order 1 set mc chicken large ,air tuka ice lemon tea"

"pas tu nak tambah fries large dengan air milo ais"...


dah bayar rm20.60....

rasa tak sabar nak makan,tiba tiba apa aku dapat lain dari lain...aku suruh member sebelah cek betul ke apa aku order..bila dia cek,terus lain dari lain..

apa aku dapat?

  • 1set mc chicken ( 1 french fries ,1 ice lemon tea)
  • 1 milo ice
  • 1 ice lemon tea
faham tak? kira aku dapat 3 jenis air tanpa french fries aku,yang pasal set tu aku tak kisah,pastu minah yang mcd ni pon duk asyik argue je dengan aku sampai aku blur...dengan dia dia sekali blur,tapi bagus dia jenis cakap dalam polite way lah,tu aku puji dia...yang aku tak puas hati sebab minah yang amek order ni..banyak kali aku kene dengan dia,ade je bende aku tak kene...tapi chill lah,manusia...tak manusia lah kalau tak buat silap...

sekian....hari pertama bulan november dah bengang..macam mana ni..hurmmm....



 aku okay je. saja nak share . bila stay sorang sorang ,pas tu terpikir rasa macam awkward sangat..macam aku tanya diri aku balik..

"asal lak aku nak bengang?...lol!"...











No comments:

 
BY AQISH BASIR