BASYIRAH turns 1!

 Assalamualaikum
aku rasa belum terlambat nak update blog pasal birthday basyirah haritu.Macam biasa lah,naluri seorang ibu kalau birthday anak dia membuak buak lagi lah anak pertama,semua benda nak nampak cute cute.:)

majlis birthday basyirah simple je ,aku just nak buat majlis ni untuk nak bagi sikit kenangan memandang basyirah anak pertama aku and mazreel...aku rasa kalau basyirah ada adik,maybe just potong kek je kot')





 so,bab canopy and makan,aku serah 100% dekat mazreel.sebab kalau aku yang cari konfem majlis anak aku banyak membazir,..mazreel pon banyak member yang boleh berunding harga berpatutan,so senang bagi aku untuk handle bab decoration.




bab decoration,

aku pilih BELLARINA THEME dari (instagram:sheparty_creative) 


disebabkan majlis aku start pukul 8 malam,so aku mintak kak sheeda untuk setting awal,cuma tak perlu susun ape ape lagi.just setting je.

so time ni nampak kosong tapi nice sangat,warna soft pink memang pilihan pertama untuk anak aku .
aku harap basyirah selembut warna pink ni..tetibe ark..



cute ark..


 and dalam pukul 6 ,start lah bacaan doa selamat untuk anak..ustaz ustaz ni memang dah terkenal dekat mantin,..so memang jemput ustaz ustaz untuk ketuai bacaan doa...alhamdulilah,semua berjalan lancar....



time ni,dah ramai tetamu datang,
macam lipas kudung aku duk susun cupcake,muffin bagai...



alhamdulilah,khidmat kak sheeda sangat best
sebab kak sheeda jenis tak berkira
mewah aku tengok meja birthday dekat cekedis cekedis



time ni,besan aku,abang rashid banyak tolong aku dari segi nak letak kek 4kg tu,
untuk kek aku order jenis kek fondant supaya tak cair,

aku order kek ni dari  (facebook: kedai kek kak kam,senawang)

aku request nak kek jenis yang colourfull,sebab macam tak best kalau kek princess,sebab decoration pon dah full dengan princess bagai kan.



semoga kek yang mama order untuk anak mama,boleh jadi lambang kehidupan yang akan datang untuk anak mama nanti...ceria,warna warni.,,,



time ni time yang geting jugak lak,sebab basyirah dah berpeluh peluh,sama jugak dengan aku,sebab lampu betul betul bawah kepala kiteorang..huhu....

lagi satu,basyirah lagi minat belon dari kek dia ...hahha...lol


=)


mama sayang basyirah tau!



family in law banyak sangat membantu..

alhamdulilah,majlis berjalan lancar,tak kurang and tak lebih.....=)
thanks pada yang sudi hadir yang bagi basyirah hadiah ,yang doakan basyirah,thanks sangat!

maaf kalau ada terkurang 


No comments:

 
BY AQISH BASIR