semua TAK bagi mak!!

 
Assalamualaikum
 
 
 
Baru 2 hari lepas aku balik Melaka,lepas kerje pagi tu terus aku shoot balik,tak sempat aku nak menyinggah mana mana.Lagipon,salah satu perangai suami sejak azali lagi,kalau lalu highway memang jenis tak suka nak stop dekat RnR..Kalau mintak stop untuk pergi ladies pon,mesti telinga berdesing dulu ...;)

The main reason aku balik melaka pon sebab nak jaga basyirah,sebab abah ada minor surgery ,buang katarak .Alhamdulilah,everything went well.Abah pon dah sihat,sepanjang abah dalam wad pon,selalu tanya pasal cucu sorang dia ni...bayangkan lah,hari ni admit esok dah discharge ,pagi pagi pulak tu...punya lah rindu dia dekat cucu tu mengalah anak sendiri to the max...and aku? sangat terharu.Sampai macam tu sekali,sayang dia...so,just imagine aku time kecik baby dulu dulu,how he love us so much ;)

so,bila balik melaka menjenggah anak yang semakin hari semakin meningkat dewasa dimamah usia ...semakin bijak macam mama nya,semakin hebat seperti papanya tu..banyak dah perubahan espcially dekat perangai and of coure size dia.hihi

banyak jugak perubahan yang aku tak tahu,and macam kene start dari A sampai Z untuk jaga anak aku tu.Macam hari tu,bila aku mandikan baysirah,selalunya aku akan mandian dulu lepas tu baru bagi makan dengan nestum and susu,sebab aku dah set mind kalau dah mandi mesti basyirah lapar lepastu akan tidur..tapi TAK bagi mak aku..

mak aku punye style pulak selalu berlawanan arus dengan aku macam addmath wei, bila (x) brtemu (f) pastu sama dengan apa?...haaa macam tula aku,banyak salah dari betul.huhu.


''eh,aki,kau bagi dia makan dulu baru mandikan dia,lepas tu siap siap kan susu dia dulu,nanti senang..tak ada kelam kabut ..cuba belajar tertib sikit."

okay mak.berdesing jugak telinga

pasal tidur pulak,basyirah memang tidur dalam buaian siap pakej dibendung..since dia 4 bulan lagi,sebab dia suka jenis didodoi,and bende yang paling aku biasa kan ,tidur mesti didodoikan dengan zikir,tak kisah lah zikir ape ape,tapi paling common aku suka zikir "subhanaallah...."..cepat je basyirah tidur...siap beli radio mini digital yang khas untuk ayat ayat al quran,tapi TAK untuk mak huhu..

macam hari tu,lepas dibendung basyirah yang tengah terkebil kebil mata nak tidur tu,terus aku masuk dalam buaian,sekali aku zikir dengan radio mini tu ,masa tu bukak asma ul husna,...duduk lah tepi katil sambail mendodoikan basyirah....tetiba mak masuk terussss cakap...

"aki,bukak surah ,dia tak nak zikir..kalau bukak surah cepat dia tidor.."

aku dah macam .."haaaa...yeke mak?"..

bab mandi ,bab makan memang FAILED je aku rasa .Tak apa,aku cuba bab lain pulak,bab penyediaan susu.Jenis aku kalau nak prepare susu ,kene tuang air dulu baru susu pastu shake shake siap ( memang disarankan kan tuang air baru susu tau)..tapi TAK bagi mak aku.oh men,again?

"buat susu tu da betul,tapi kau ni sikit sangat scoop tu,anak kau da besar ,tambah lagi .."

cehh,aku ingat cara aku salah okay kali ni bukan salah tapi kurang scoop sudu je ...fuuuhhh lega,at least ade bende yang aku buat tu betul huhu.Satu pencapaian yang agak baik sepanjang 3 hari aku kat melaka even ada sikit cela nya;.



betul la,tak ada sape pon dalam dunia ni yang boleh jaga kita setanding ibu yang melahirkan kita,tak pernah berkira setitik peluh kudrat pon.Thanks mak abah,semua perfect (even mak tak kan baca blog aku pon ) hahah...even mak aku bising semua bende tak kena,tapi semua yang mak cakap tu semua LOGIK and PERFECT ;)


berdesing desing jugak,tapi mak abah aku memang sweet macam muffins...nampak macam high sugar ,high kalori tapi still enak dimakan..nampak tak perumpaan aku tu? heeee



thanks for reading!:)

No comments:

 
BY AQISH BASIR