coretan untuk BACHIIIIWWWAAAA a.k.a BASYIRAH =)

Assalamualaikum.

esok dah mei kan? cepat sangat.Alhamdulilah syukur.Tak lama lagi pon dah nak raya..
andddd of course aku dapat beraya tahun ni ye itupon kalau tak dapat tukar lagi heeee..tapi aku harap sangat permohonan pertukaran aku lepas raya .Nak merasa sangat beraya bertiga gitu...

sebab aku dah pikir dah tema baju raya untuk "my small family"...baju pon dah survey perlahan lahan,ya allah happy sangat.

basyirah,

bila besar nanti baca lah nukilan mama untuk kamu.

kamu dah masuk 7 bulan 7 hari tau hari ni,kamu mesti tak tahu perkembangan kamu kan? mama perhati dah lama,banyak perubahan berlaku ,tingkah laku kamu,sikap kamu,..semua kamu nak belajar..dari meniarap sampai lah dah angkat angkat punggung nak try duduk...

hari ni mama ,keje double shift tau,mama rindu sangat dekat kamu nak,keje 14 jam sehari tanpa kamu dekat sisi sangat hiba.Kamu pon dah kuat makan.Tak nak makan bubur nak makan nestum je.Semua benda manis manis semua kamu makan ..yang tawar semua kamu tolak mentah mentah nak huhu....


sekarang,basyirah dah pandai nak merasa semua makanan..aku test jugak bagi bubur nasi.tapi dia tak nak...tapi kalau nestum campur dengan puri buah,laju je makan..bukan tu je,biskut coklat pon dia bantai...puri sayur pon dia tak lalu makan..dah pandai sangat memilih ni..tak ape lah,asal anak aku sihat membesar dah cukup happy.alhamdulilah syukur.

ingat,anak kau ,anak aku ..anak kita lain..lahir pon dari perut lain lain.kekadang aku tak faham dengan manusia yang suka buat comparison antara anak.perlu ke? setiap manusia pon lain kekuatan nye lain kelemahan nya.Lagi satu,tolong lah stoplah buat perbandingan zaman zaman ni...dulu lain ..sekarang lain..paham ler sikit.heee

dari sehari ke sehari aku tak sabar nak tengok basyirah ni nak pandai apa,..tapi dalam masa sama aku macam sayang sangat nak "biarkan" basyirah cepat membesar..heee..kasih sayang aku dekat dia sangat maksimum,..(ibu mana tak sayang anak)


rezeki aku,sebab dapat basyirah suka sangat senyum..and paling senang bagi aku,dia boleh ngam dengan semua orang.Kira dia terima semua orang,cuma kekadang tu dia ambil masa untuk " rewind" balik bila someone yang dah lama tak dukung dia tetibe dukung dia.Cepat mesra dengan orang sangat.Tapi suami pon ada cakap termasuk mak aku,basyirah ni ada hati sensitipppp layu macam aku,cepat sangat nak nangis bila apa dia nak tapi tak dapat heee...

eh yeke macam, perangai mama bachiiwaa? huuu




semoga membesar dengan bijak dan sihat tau! semua sayang kamu basyirah,dari family dekat mantin sampai dekat family Melaka..sampai mama tak tahu nak balik mana bila cuti..puas mama ambil cuti untuk buat keputusan nak balik mana tau....


No comments:

 
BY AQISH BASIR