cerita pasal walker

rindu.

mama rindu kan basyirah masa basyirah jadi baby,
mama rindu kan basyirah masa basyirah mula gerak kan jari jemari,
mama  rindukan basyirah masa basyirah start nak bergolek,
mama rindukan basyirah masa basyirah baru nak belaja ketawa,
mama rindukan basyirah masa basyirah meragam nak tumbuh gigi..

rindu sangat nak,

now,basyirah dah pandai meniarap and belaja untuk seimbang badan untuk duduk.Ya Allah happy tak terhingga bila tengok dulu anak yang aku kandung sihat walafiat .Alhamdulilah dengan izin Kau Ya Allah.

basyirah dah masuk 7 bulan next month.Perasaan? jangan cakap la,kejap kejap termenung rasa macam laju nye dunia ni..


'EH? besar dah anak aku,"


tadi aku memang pening kepala.Entah tak tahu kenapa,kepala rasa bengal macam tu.Pening ni dah jadi macam kerap.Migrain ke aku? Entah lah..

masa balik keje tadi,tengah tengah berjalan sempat aku mengelamun ..

''balik nanti aku nak tidur lah lepas zohor,pening sangat ..mak tolong aki ..'

tapi bila sampai rumah,bukak je pintu,mak terus ngendong basyirah ..terus aku senyum .Geram rasa tengok basyirah happy semacam..tiba tiba basyirah keluarkan bunyik 

"pa''
aku tercengang! terus pandang mak,..tak sangka basyirah dah pandai even sikit sikit .Mak pon mengiye kan yang anak aku ni dah pandai keluar kan bunyik.syukur.happy sangat..

sehari sebelum tu,aku ajak mazreel beli walker even lambat lagi and aku rasa macam tak sesuai lagi untuk basyirah gunakan walker.Tapi bak kata mak..

"beli je,ajar dia sikit sikit"

aku akur.mazreel terus beli.


lepas beli,terus aku letak kan basyirah dalam walker.Alhamdulilah,dia happy...dengan mainan atas walker tu ..buat dia leka sangat..again,happy....aku bukan nak mengata anak aku ni bijak,muehehhe..tapi aku tengok dia ni macam cepat sangat tangkap.

semoga basyirah jadi anak yang bijaksana dan..clever girl..clever girll bagi effect macam *soundtrack clever girl tv3*..hahha


setiap ibu bapa nak yang terbaik untuk anak kan.tak kira ape bende sekali pon,habis kan untuk anak pon tak apa.Macam kes walker si basyirah ni,puas aku dengan mazreel pusing satu sungai besar untuk cari walker.
 
Bila tanya si pekedai,dorang memang suggest kan the best walker jenama "my dear"..tapi aku still rasa tak puas hati...ape benda yang the best nye,aku tengok macam ringan je,lepas tu dia punya design...hmmm...macam tak safety sangat...tapi aku tak tau pulak ibu bapa yang lain..ni pendapat luaran aku je..

so,last sekali kiteorang pergi outlet baby "momcare",..fuhhh lega,finally! jumpa jugak walker yang jenis safety dia tahap AA++....selain walker ni,korang boleh guna buat meja,just terbalik kan ajer,see? duo function sangat kan..kiki...

tanpa berfikir seribu kali..terus angkat! until now,basyirah asik ngapai ngapai tangan dia ..konon nak tunjuk ke walker tu..nak  main la tu.

btw,mama papa happy tau tengok kamu happy.







No comments:

 
BY AQISH BASIR