cerita hari jumaat dan nasi ayam

assalamualaikum,

hye korang,arinih mood aku agak baik..bila mood baik tandanya hati banyak senang (senang lah sangat) heee..tiap tiap hari jumaat ,hari yang aku paling tak sabar ,paling happy..sebab apa?

sebab setiap weekend dapat jumpa suami tersayang,mazreel.
rasa tak sabar nak tunggu dia balik tu macam nak menyambut kepulangan dari nun desa jauh disana ..macam hari raya.And aku rasa bukan aku sorang je bini dalam dunia ni tunggu suami balik tiap jumaat sabtu ahad,mesti kat luar sana pon sama..terutama bagi yang stay PJJ .

ingat senang na hidup PJJ? dalam masa 5 hari tu macam macam boleh jadi tau,..so bagi aku lah kan,sape sape yang berpeluang stay together tu..better appriaciate each other..sebab korang beruntung dekat dengan orang yang korang sayang.

berbalik dari cerita aku...

asal jumaat ..sabtu..ahad..terutama bila cuti,mesti aku akan ajak mazreel makan luar,salah satu sebab nya aku nak rest time aku cuti (maklum lah keje shift)..and terus cuti dari memasak..tapi arinih,aku rasa macam tak best plak nak makan luar..sebabnya,kalo makan luar je komfem tempat sama..aku bukan jenis suka mencuba tempat tempat baru sebab aku takut tak sedap and membazir kat situ.

so,bila aku duk sembang dengan mak pasal masak masak ni tetibe hati tergerak nak masak nasi ayam special..sebab mak pon cakap masak nasi ayam senang.
dengan berkat rajin aku yang terlebih ni terus aku bukak peti ais terus rendan ayam yang membeku tu.Time ni hati memang tak sabar sabar nak masak untuk mazreel..

terus tumbuk bawang bagai,terus ambil periuk rebus ayam..tapi sebelum tu,penat jugak aku basuh ayam beku tu dalam arus aliran air paip,keras beku ayam tu bapakkkk lah macam batu..last last aku rebus je semua..nasib ayam tu pecah pecah...

pasal resipi,please jangan tanye aku..korang search je la..sebab bagi aku sama je cara masak dia..so ni lah hasil nya...taaaadaaaa!!!



rasa happy sangat bila,mazreel balik dari solat jumaat terus suruh aku hidang untuk dia..haiiii rasa sebak plak..dia plak tak habis habis puji aku 

"u..serius bole jual..mmang sedap,nanti masak kat mantin (sambil tunjuk signal tangan "good)

dalam hati aku punye lah happy.happy doe kalo tengok family kau makan masakan kau.

terdetik dalam hati aku....


"u,kalau lah kita bole stay satu rumah..hari hari i sanggup masak untuk u..."


heeee...ditambah nya dua kali.alhamdulilah.happy.
 
bila pikir balik,maybe ada baik nya PJJ untuk sementara basyirah masih kecil,banyak benda kau kene belajar sebenar nya...dalam PJJ ni ,kau kene belajar berdikari..

takpe,aku yakin satu hari nanti,dengan izinNya..aku akan dapat hikmah dari semua ni.



 tengok lah anak beranak ni,now basyirah asyik nak dengan papa dia je =

No comments:

 
BY AQISH BASIR