honeymoon part 2 #ubud,bali


kadang-kadang kalo stress,bende yang paling happy aku bole buat maybe scrollphone and tengok gamba gamba lepas..tak kira la dengan sapa kat mana and bila...yuppp..dengan keadaan aku macam ni,aku tak nak pikir stress..buang masa....biasalah,kalo balik keje,penatttttt....lepastuuuu kat tempat keje ade je bende tak kene jadi macammmm fedapp pon ade..tapi biasalahhh manusia...ade ke yang tak pernah penat and stress?..

so..bila lepak atas katil tadi terkenang aku pergi honeymoon....tak habis lagi en cerita pasal honeymoon ni.okay,ni lasttt laaaaaaaaaa...sebab aku pergi pon tak lama dalam 4 hari 3 malam..huhu...nak stay tempat orang rasa lain and tak sedap...sedappp lagi stay negara sendiri...hamboiii....tersemborrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...=p

hari kedua memang banyak tempat aku pergi sampai aku tak hingat...mana dulu aku pergi...aku rasa if korang datang bali pon,memang tempat wajib yang akan disyorkan...haaa kat sini kat ULUWATU,....sebab nye macam biasa,pemandangan diaaaa superbbbb...

syukurrrr aku dapat lihat salah satu keajaiban dunia kat sini.....tinggi pon tinggi,,gayatttt sangat.!






feeling-feeling betul aku ni.

''sayangggg..tolong ambek gambarr i jap...jauh sikit...bagi nampakk batu tu tau!!''

dibalas dengan segera

''okay....click ..clickk...clickkk....dahsayang''

erggggggggggggggggggggggghhhhh...-.-'

suami aku ni satu je,bila  mintak tolong...dia akan berusaha tolong dengan kudrat dia...macam bila aku suh dia tolong ambil gambau.....cepat betul dia tekan button capture tu.....padahal gambau yang sama je...



kat sini memang tinggi,tapi jangan risau lah..sebab tembokkk dia ade kat tepi tepi,so memang bolehhhh kalo tak nak tergelincir ..huhu...lagi satu kat sini,kene hati-hati....bukan apa...hati-hati dengan monyettttt....perghhhh monyet kat sini buassss....

apa yang korang letak kat badan korang,beruk beruk ni tak teragakk nakkk rampasssss.....letakk rayban atas kepala pon..tak terlepas....size beruk sini pon bole tahan..kalah size berok malaysia...jujur ni.


kat sini,tempat yanggg atas sekaliiiiii kiteorang pergi..again,alhamdulilahh dapat tengok sunsetttt....
time ni jugak aku and mazreel rushingggg..sebab keliling kiteorang semua berukkk...

so nak posing lebih lebih pon takut..
sebab beruk tu asik tengokkkk gelang merah aku tu jeee....;p

andddd nak masuk tempat ni kene bayauuuuu..tapi aku dah tak hingat berapa rupiahh..bilanak masuk dia akan bagi korang kainnnn satu warna unggu and kuning untuk dipakaiiiii kat pingang ...motif nye pon aku tak paham kenapa...maybe pantang larang tempat ni?



''uuuu..jom lerr..takut lahhhh''

ni je aku mampu bebel kat dia time ni...best kat sini,bila korang ade kat sini..tak ade sape larang korang nak buat apa...contoh korang nak bergamba  lua dari tembok ke...tak ade sape  kesah...tapi macam aku cakap...beruk sini ganaassss....takut tergelincir sebab terkejut dengan beruk pulak nanti....

andddd aku ingat lagi mazreel tanya soalan macam ni..

''kalo u jatuh dulu ,u rasa i selamatkan u tak?""

perghhhh ayatttt kau mazreeeellllllll!



cakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!

time ni pon ramai makhluk bumi berpusu pusu nak bergambau


okayy lepassss je kiteorang pergi uluwatuuuu...terusssss keee ubud...yang ni,,,,tempat macam muzium ke ape ea....tapi banyak batu yang diukirrrrrr macam bentuk naga...rimau...seram jugak..tapi keutamaan kat sini......of kosss...beruk size double triple xxl...ni..

beza dia,beruk kat  sini manja! dengan syarat jangan usik,....kalo tak..kene kejauuuu....beruk kat sini macam manusia...maksud aku,tak kacau orang...tempat diaaaaa kan......lalu sebelah beruk beruk ni pon....tak pe..sebab tak buas.




timeni,aku lepak dengan mazreel kat atas batu..rilex je...beruk ni landing,cari port betul betul sebelah mazreel....aku nak jeritttttttttttttttttttttttttttttt pon...mazreel dah cepat cepat tutup mulut...

''diammm qish  kalo tak nak kene tokak (gigit)!!"

huhu...........................mase ni aku rase mazreel pon takut sebab beruk tu sebelah dia je.!


again...sini best sebab beruk dia buat macam tak ade orang....=p


lepassssssssssssss makan tengah hari,kiteorang ke bali zoo....aku tak tau kenapa nak sangat pergi...sebab tu je keutamaan nye yang ade pon...lagi pon dekat dengan tempat tadi....

kat sini..sama je macam zoo zoo yang ade kat malaysiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....haiwan dorang pon kurang kat sini...time ni...bagi aku..biase je....tak best! huhu


ni beruk betina aku rasa..sebab bila aku bagi daun tu...terussss beruk ni dok goncang sangkarrrrrrrrrr...marah konon!..kejut akuu....

''kuang asammm nye beruk ni u....kemain legat haaa dok loncatt.."

time ni,penjaga zoo pon dah suspen,sebab berok tu macam hangin semacam...semua pandang aku macam aku yang salah! kuang haaaaaaaaaajjaa!

tapi bila mazreel bagi...beruk ni senyap pulakkkkk!

''i rase dia suka i la u!!!'' -sambil ketawa bangga..hampeh!



last destinasi kiteorang...lepakkkkk teba sari..sini pon korang tak kan terlepasss untuk dibawak...
ni tempat dorang bela musangggggggggggggg and sampai musang tu berakkkkand sampai lah terhasilll 13 jenis kopi ni...

yang merasa kopi ni,mazreel...

sebab aku tak lalu dahhh...yang promoter sini pon tak habis habis paksa aku suruh rasa ..tak habis habis cakapp

''mbakkk..cuba dirasai duluan....enak mbakkk....bersihhh""

anddd bila mazreel suruh rasa,baru tahap keyakinan nak rasa tuuu ade..serius sedap..lagipon tengah haus kan...tawakal je lah...

=p...



No comments:

 
BY AQISH BASIR