#throwback HONEYMOON #ULUWATU

sepatutnye aku kat mantin untuk kenduri doa selamat nani,akan tetapi sebab aku keje terpaksa lah aku amek mood untuk update blog pasal honeymoon ku ini ...heheh.....dari tak buat ape kan....

lepas je sampai indonesia,aku and husband pon terus check in hotel sebab penat sangat..sampai pon dalam pukul 730 pagi macam tu,penat jugak lah.Sepanjang tu memamg kiteorang tak rest langsung,lepas mandi semua siap siap pulak nak kelua berjalan...

oh ye...lupe,mase 1st day sampai tu,aku sempat ajak mazreel beli baju sebab baju tak cukup =p...lagi pon akupenah cakap dekat husband..

''u jom jadi pelancong,kita beli baju macam pelancong baru nampak mcm pelancong kan"

tapi dia taknak dia cakap...

''ala..pakai je la apa yg ade bukan org kenal ponnnn....okay lah jom jadi pelancong"

aku da agak,dia melayan je aku .huhu,.alhamdulilah,bukan nak mengada tapi tu lah keinginan time tu tinggi.over en.



yang coklat ni lah agen tour guide kiteorang,bila scroll phone tak ade pulak gambau dengan dia...sebab macam semak..so sampai je,dia lah yang tukang bawak kiteorang nak pergi mana yang best....putu namenye...putu ni memang orang hendon,loghat dia habis macam sinetron...tapi kalo dia tak paham ,dia speaking terus.


''okay,this is tanahlot,bali...this place so special because of.......bla,bla'...

mase dia introduce pasal tempat ni memang aku dahhh malas nak layan,sebab tempat ni memang superbbbbbbb,cantik  sangat,laut yang hijauuuuuu...rasa nak mandi sangat...tapi nasib baikkkkk ramai orang,..






ni lah baju yang aku beli made from indonesia yang nak macam pelancong tu....heeeeeeeeeeeeee=)
serius cakap aku suke tempat ni,beribu jugak aku ambil gambau...sanggup berpanas terik sampai mazreel pon bengang ,sebab mase ni memang tak pakai seliper..takut seliper basah..

''u..dah lah,i dah ambek banyak gamba ni...jom lahh ..panasleee.....eh panas plak aku ni kang"

huhu..aku gelak gelak je time dia nak ngamuk...ajak dia gambau pon taknak.



puas jugak aku pujuk..sebenarnye time ni mazreel tak selesa pakai baju ni sebab kain panas...dia pon satu beli baju lengan panjanggggg....heee..konon tak nak gelap.

time ni jugak free free kene sound sebijik dengan dia...

''u bole bukak tak rayban u ni,semak pulak aku tengok''

cepat aku balas...

''eleh,jeles la  kan,...u pon kenapa beli topi mcm nak berkoiboi plak....''



atas tempat ni ada tempat macam cafe,tapi tak lepak pon kat sini,menyinggah je,sebab was was nak minum sini,macam bar pon ade.


''sayang tengok tu,cantik kan...''

time ni mood dia ok dah,sebab dahdapattempat yang redup sikit..LOL.


Lepas ke tanahlot,kiteorang terus dibawak ke jatiluwih.
mase ni aku tak tau pon nak kemana.......agen tour tu yang bawak ....aku ingat nak pergi tempat yang best lagi..rupenye......pergi jatiluwih ni,korang just akan nampak susunan jati yang bertingkat-tingkat and lain dari yang lain....

cantik tapi bagi aku macam biaseje,,,jalan nak ke sana pon...ya allah..teruk.....sempit,tunggang terbalik semua aku rase...



''sayang ape kita buat sini sayang...tak kan nak jadi petanii...adoiiiii putu ni pon...''

again,aku gelak besauuuuuuuuuuuuuuu...si mazreel satu je aku puji,kekadang dia rase ape aku rase....

''takpe lah u,kite pon dah nampak macam petani dah ni''



time yang aku tunggu..makan time...lepak dekat lake danau,mase ni pulak hujan..tak ade rezki nak lepak tasik....jauh dari atas.........
 and aku baru tau..semangka tu tembikai...tu pon time order air kat sini.





memang best.makanan pon superb!




jujur  lah,kat bali ni susah nakkkkk cari makan...menu femesss sini pon khinzir goreng..ko bole bayang kan???? dibantai nye goreng satu kuali...hishhh was was jugak.....last malam tuuuu ..just lepak starbuck je....itu je pon yang ade..

okay nanti sambung lagi untuk hari kedua! '0


No comments:

 
BY AQISH BASIR