perangai mak mak sangat

assalamualaikum

ta tau kenapa rasa macam nak update pasal basyirah.Maybe sebab rindu terlalu tebal,bernanah dalam hati jiwa aku ni,ececeh..

aku dulu and sekarang sangat jauh beza.Terutama nya kalau keluar pergi mana mana,apa yang beza of course lah,handbag.I mean,apa isi dalam handbag,dulu sebelum jadi mak mak,dalam handbag,wajib ada lipstics,foundation shiesedo,bedak tampal,..etc..

but now? since jadi mama,beg aku just penuh dengan barang basyirah.Antara barang aku bawak:
  • kasut jalan ( sebab basyirah dah pandai mengatur langkah tapi belum tentu dia nak pakai,sejenis budak comel yang ikut mood -.-..LOL)
  • bindu (puting supaya basyirah boleh leka dengan ketumbuhan gigi baru dia plus sebagai alat memujuk)
  • headband (benda wajib aku bawak,tapi ikut suka aku jugak nak pakai kan dia sepit ke ape,sebab kekadang bila dah pakai headband ,papa dia akan jadi orang pertama bukak and campak,lalu hilang entah kemana ..#benganggila 
  • botol susu + sebungkus roti (basyirah sekarang kuat  minum susu plus makan,banyak sangat! so standby untuk basyirah kot kot lapa)
  • drypers + tuala kecik (selalu bawak 3 helai,)




nah bukti!

see,i told u already! handbag pon makin lama makin kecik,warna nak pinkish bagai,bukan apa cukuplah aku bawak keperluan anak aku dari barang aku..bukan taknak bawak beg basyirah,tapi leceh,sebab basyirah jenis tak suka stay dalam stroller,so bag tu terhad sangat,just penuhkan benda penting je..

kalau sampai shopping complex,dah tak ada nak cover cover,kalau basyirah nangis,cepat cepat bagi susu,and kekadang time nak cari botol ,semua benda terjatuh..boleh bayangkan tak muka kau macam mana....macam bag doraemon dah!




now,perangai basyirah ,tak boleh tertinggal langsung papu dia..(hello kitty).
dah pandai sangat dah semua benda nak main.
ni lah antara barang aku bawak ulang alik setiap minggu ,bakul susu,papu,troli mainan dia,bakul baju...siap bagi warning dengan mazreel..

"jangan tinggal satu pon barang tau!"

normally,mazreel akan ambil basyirah dekat melaka ,balik mantin ..so kira aku balik terus ke mantin,so aku taknak benda benda ni tercicir...

sebab aku sendiri rasa tak somplete kalau barang barang ni tak ade.=)

oh ye,baru perasan,semua benda dah warna pink,ye lah,warna gigirl sangat en.


ni je barang aku bawak sekarang kalau keluar.

zaman berubah cepat gila.Dulu aku selalu cakap,kenapa lah mak mak zaman dulu tak macam sekarang,kurang berfashion,tak berstyle,now i know....kau bayangkan,nak siap siap pon susah,anak kau kene jaga,suami punya baju kau kene gosok...

nak siap kan susu anak,barang anak,tu belom lagi anak terberak ke terkencing,dahhh kene tukar lampin bagai,..kau baru nak siap,nak touch up bedak sikit..suami kau dah honnn kereta suruh kau cepat...huhu

btw,suami kene faham sikit . so stop lah tanya isteri ..'kenapa tak siap siap?'

#nasibpapabasyirahmemahami ;)


No comments:

 
BY AQISH BASIR