bukan tak nak bagi..tapi..



hye korang.happy eid.

since aku dah jadi mak,aku jenis tipikal,jenis sensitif lagi lagi kalau ada kaitan dengan anak.Kalau ade orang cakap apa apa pasal anak aku,tak kira lah sape sape,aku akan bajet cool dulu,lepastu aku akan mengadu dekat suami aku anddd last sekali aku akan menangis (kalau dah teruk sangat sampai tak boleh terima)...

bila jadi macam tu,tak terlepas jugak mengadu dekat abah mak,and ami..sebab kadang kadang dorang jugak lah bagi aku semangat suruh ignorekan bende bende macam ni..tang tu jugak aku akan okay.;) cepat je aku okay.Da malas nak merajuk ke na makan hati macam budak budak dah..aku kan dah jadi ibu..matured sikit bro..jangan lembik!

situasi sama jugak kalau ada orang nak dukung basyirah..Kekadang bila ada yang dukung dia,bukan aku tak bagi..ada sebab sangat sampai suami aku pernah sound aku 

"asal u tak bagi orang dukung lama lama anak u...bla bla bla.." 

biaq piii la suami nak bising,janji aku diam huhu..tapi aku akan explain balik kat suami aku kenapa aku tak berapa nak bagi kalau ade orang nak pegang...


 

macam hari tu,beraya..
anak aku,si basyirah didukung oleh adik ipar aku,alan..kadang kadang anak aku ni kalau didukung family in law aku,aku percaya sangat..bagi aku,dorang pon macam aku,sayang...ye lah,anak buah dorang..syukur aku dapat family in law macam ni..kejap kejap kalau aku nak mandi ke nak masak ke,dorang take turn jaga basyirahh...

sambung balik cerita beraya haritu..

selesai makan dengan suami,terus basyirah menangis ter esak esak,kuat dia nangis! aku terus hanginnnn rasa na marah..terus direct aku tanye alan,adik ipar aku tu...

"alan!! kenapa ni,kenapa dia menangis tiba tiba ni?!!

alan terus bagitau aku...

"tadi,ada budak kecik tu dukung dia,dia asyik mintak basyirah je,alan pon bagi la...lepastu budak tu terhantuk kan kepala basyirah dekat pintu"...

eishhhh aku rasa nak marahhh sangat...bukan rasa,dah marah dah pon heee..

"kan akak dah cakap!!! jgn bagi sape sape lagi lagi budak budak kecik!"

terus alan mintak maaf,and time tu jugak aku mintak maaf sebab marah marah dia..suami aku pulak terus pegang tangan aku..pujuk.

 
sedang kan aku jaga pon tak pernah nak bagi dia terhantuk ke ape ni kan budak..sebab tu lah sebab utama..bukan tak nak bagi..kadang kadang jaga budak lagi lagi bayi bukan senang..kalau dah jadi pape nak menyesal pon tak guna sebab tu aku jenis tipikal..


and no wonder lah,mak mak kat luar sana pon sangat tipikal.Jadi mak ni kene sado wei,bukan pasal tu je ..kalau ade bende yang menyakitkan kepala otak untuk didengar and dipikir..memang tak habis hehe....
jangan cakap aku demand ke ape okay..:)

No comments:

 
BY AQISH BASIR