sebab ,azam untuk kurus 2014

assalamualaikum,hye.
lama sangat tak mengupdate blog ..semua yang dipost bertahun lepas semua dah di private kan. so tak payah nak terkejut dengan follower tu.actually ade ke yang masih berblog? huhu

aku just nak share "tips" (konon-kononnye) macam mana nak kuruskan badan.yup..aku sendiri tak percaya,macam mustahil.Sebab ape? tak ade yang mustahil dalam dunia ni.(tetibe kan)

untuk tahun ni,sampai takat hari ni aku berjaya hilang kan lemak sebanyak dalam 15 kg.
kalau korang nak kurus mesti ade sebab mesti ada matlamat.so tak ade lah bende tu macam sia sia ..ala macam azam tahun baru jugak...macam tu..

aku pon ade alasan kukuh sendiri kenapa tekad nak kurus ,meh aku share 

1) aku ni tak lama lagi sebahagian dari warga KKM ,which is sangat beratkan BMI .,aku pon bakal nurse tak kan nak nasihat orang pung pang sana sini suruh jaga kesihatan walhal kau sendiri tak mampu.(sebab obesiti boleh menyebabkan banyak penyakit antaranye diabetic)

2) aku tak nak tergolong dalam maternal obesity ,dulu masa aku praktikal ade sorang doktor suka sakat aku ,panggil aku 'MO",memang dia gurau tapi deep doeee..
inshaallah mana tau kalau ade rezki dapat baby,aku taknak la BMI masa mengandung lebih 80 kg( risiko dapat big baby and diabetic masa mengandung ).Nanti kalau lebih BMI,konfirm dalam buku kad merah kene highlight dengan pen merah.


#throwback masa kat kolej nursing dulu,lepak gym je tiap petang

3) aku bakal pengantin ..happynye! alhamdulilah.Bila pengantin mesti nak cantik masa hari bahagia nanti kan.So masa nak fitting baju pengantin ,ya allah..sedih sangat ..tak muat lah,ketat,sendat..masa tu plak abah mak yang teman. and masa fitting tu memang berat aku 72.5 kg...


so apa matlamat korang? kalau tekad nak kurus nak sihat cuba tanam azam and sebab .
aku akan share lagi nanti..ni konon konon pendahuluan.

salah ke jadi gemuk?

aku tak cakap salah jadi gemuk.okay bye! huhu
 
BY AQISH BASIR