habit sebelum tidur..


since basyirah ada dekat melaka,aktiviti aku tersangat lah "lari"..tersangatlah boring,tersangatlah entah apa-apa

selalu nya kalau sebelum ni basyirah ade,lepas balik je keje terus mandi ..terus lepak dengan dia,sembang dengan mak..cerita lah pasal keje yang tak kesudah..penat balik keje tu terus hilang macam tu..gone..lenyap..

tapi mak selalu cakap..

"biasalah nak,nak cari rezeki bukan senang..macam tu lah mak dengan abah nak membesarkan korang..kau muda lagi jangan mengeluh..."

setiap kali mak cakap ayat ni,aku pikir kan basyirah.okay mak..aqish cuba kuat.


 

and sekarang ni lah aktiviti aku,habit aku lepas balik keje (since basyirah tak ada kat sini)..lepas je balik keje ,mandi lepas tu settel kan kewajipan ,kemas kemas sikit bilik,iron uniform bagai ...
sebelum tidur,lepak atas katil,plug earphone,pasang lagu to the maximum..and tak lupa cekedis ikan bilis campur tempe sambal by kak jemahh..enak sangat..(macam mana lah berat tak naik)

makan ni macam addict.LOL..
arghhhhhh..boring..

 


sambil sambil tu..bukak diari ...ambil calendar..and "tick"..still counting days..damnnn ..lambatnya nak hari khamis.Rindu sungguh mama dekat basyirah.Terus update diari,ye aku suka menulis apa yang jadi supaya aku dapat kenangan dari semua berlaku..tapi kalau bab bab penting macam pin atm,pasword fb,no acc bank ..etc,bukan aku punya minat nak mencatit huhu...

Even petang tadi baru oncall dengan mak abah tanya pasal basyirah..macam biasa ayat mak abah..

"dia baik baik aki,jangan isau..dia happy stay sini"...

hamboi,jangan happy sangat lah nak,mama sini rindu kamu tau.huhu.

jujur jugak,aku senang tengok semua happy..

 

ni habit yang wajib.
tatap muka anak aku dengan senyum sorang sorang .scroll phone dari atas sampai bawah.tak cukup dengan tu,buka ipad plak..even gambar sama..heheh...

so,conclusionnya..ni lah aktiviti aku sampai tertidorrr..sampai lah alarm berbunyik,kejutkan aku dari tidor untuk kerja..meyyyyhhhh..boring...

but

now,i know...
betapa hebat nya kuasa "cinta" yang Allah swt kurniakan buat anak mama..syukur..no wonderlah kalau hak penjagaan ke..ape ape ke jatuh dekat seorang ibu...

no wonder lah.....

dear basyirah,

bila basyirah baca blog mama yang ni,mama nak cakap ...mama happy tengok kamu happy,sebab nana and nani bagi report kat mama yang kamu baik,makan banyak,main banyak ..tidur pon banyak..heheh..semoga kamu membesar dengan baik tau.mama papa always love u bebeyh!

No comments:

 
BY AQISH BASIR